onsdag 9 september 2009

Prinsesstårta




Här är då äntligen tårtan som jag gjorde åt min systerdotter. En prinsessa var hennes önskemål, och lite blommor. Hunden var ett önskemål från min egen dotter som ivrigt såg på när mamma modellerade :) Hon är väldigt intresserad av mitt tårtbakande och står gärna och ser på i långa stunder när jag vispar, knådar, spacklar och modellerar. Kanske en blivande konditor?

Ljusa bottnar
Fylld med Marabou apelsinkrokantfluff & vaniljgrädde
Spacklad med gräddig smörkräm
Täckt med marsipan
Dekorationer i marsipan, sugarpaste och flowerpaste







2 kommentarer:

  1. Åh, det är inte ofta jag är sugen på just tårta men nu är jag det! Ditt fel. :)
    Jag kom att tänka på en grej, angående doptårtor... Du som är så bra på att dator-scrappa, du borde erbjuda ett paket med inbjudningskort plus tårta! Bra va?

    SvaraRadera
  2. Ååå! Vad fina

    SvaraRadera