tisdag 22 september 2009

Bakugan




En Bakugantårta till Viktor som fyller nio år idag! Avslutade den i morse och drog en lättnadens suck över att ha klarat av detta komplicerade uppdrag. När jag för någon vecka sedan fick höra talas om att Viktor ville ha en Bakugantårta så måste jag medge att jag tvekade, för jag hade nämligen aldrig hört talas om Bakugan förut. Men efter att ha kollat lite på nätet så började det klarna, och sedan fick jag låna en sån där Bakugan-leksak att ha som modell. Så trots att jag inte blev helt nöjd med täckandet av tårtan (lite bubblor här och var) så var jag totalt sett nöjd och hoppas att Viktor kommer att tycka om den!

Ljusa bottnar
Fylld med Maraboufluff och vaniljgrädde
Spacklad med grädde
Täckt med sugarpaste
Dekorationer i SP, MP och FP
Målat med pulverfärg utspädd med någon droppe alkohol

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina tårtor! =)
    Min syster Elin har pratat med din syster Elin.. skulle hemskt gärna vilja beställa en tårta till min dotters dop den 10 oktober om du har tid och möjlighet??
    /Mari Bergman

    SvaraRadera
  2. Helt otroligt, du är makalös – vilka talanger du besitter. Beställning på G. funderar redan på motivet … snart fyller syrran år. Ps. något med sporten hon utövar under vintertid

    SvaraRadera
  3. Klinky: Det är väl någon mer som också fyller år då ;-)

    SvaraRadera