tisdag 20 december 2011

Bröllopstårta i svartvitt


Jag fick den stora äran att göra bröllopstårtor till Taina och Fredrik som gifte sig för en månad sedan. De ville ha det rätt så stilrent och enkelt, vit tårta med svarta detaljer, och resultatet tyckte jag blev jättebra. Och att allt gick som på räls denna gång var förvånande med tanke på hur uppstressad jag var innan och det var ju rätt så många tårtor som skulle bakas. De svarta rosorna var svåra att få bra på bild, de var mycket finare i verkligheten :)

Chokladbottnar fyllda med hallonmousse och vit chokladmousse
Spacklade med vit chokladfrosting och täckta med sugarpaste
Dekorationer i sugarpaste och marsipan






All lycka inför framtiden önskar jag till brudparet!!!

20 kommentarer:

  1. Supervacker tårta! Svart och vitt är så stiligt, och blommorna har du lyckats jättebra med.

    SvaraRadera
  2. Jättefin tårta! Stilren och vacker, blommorna blev superfina!

    SvaraRadera
  3. Jag vill önska dig och de dina en riktigt god jul!

    SvaraRadera
  4. Jättefin tårta. Gillar det svarta och vita, väldigt dramatiskt.

    SvaraRadera
  5. Hej! Du är så fantastiskt duktig! Jag har precis börjat med tårtdekoration och undrar var/hur du lärt dig modellera? Det blir så otroligt bra!!!
    /Helena

    SvaraRadera
  6. wow den är jättefin,älskar såna tårtor.stilrent och med färgerna vitt och svart så blir man lätt kär

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Hittade precis din sida och jag är SJUUUKT imponerad!!! Själv e jag mamma till en 3,5:a och en snart 1 och förstår inte för min värld hur du hinner... (och att du inte har små fingrar i allt ;) dom ska ju alltid provsmaka. )
    Kram Lina

    SvaraRadera
  8. Svart och vitt är väldigt snyggt. Fin detalj med hjärtan i det svart bandet.

    SvaraRadera
  9. Riktigt snygg tårta! Lite lik den jag själv tänkt mig till mitt bröllop i september :)
    Och jag måste fråga, vilka diameter har du på formarna till de olika våningarna? Den var så perfekt symmetrisk med våningarna!

    tartparadiset@hotmail.se

    SvaraRadera
  10. Hej, vilken tårtkonstnär du är! Jag hoppas att du förverkligar din dröm att öppna ett konditori!
    Lo

    SvaraRadera
  11. Supersnygga bröllopstårtor! Helt perfekta!

    SvaraRadera
  12. Hej :)

    Är inne ofta men sämre på att kommentera :( Allt du gör är så vackert, men det är så pilligt att skriva kommentarer på telefon dör jag oftast sitter och kikar runt.

    Men... Nu kunde jag bara inte låta bli - allt du gör är ju såå vackert men denna tårta himmel & jisses såå fiiin!!

    Ha en fortsatt fin sommar
    Kram

    SvaraRadera
  13. Väldigt stilren & vacker tårta!

    SvaraRadera
  14. Hej Maria! Jag har skrivit ett mail till dig för någon vecka sedan men eftersom du har skrivit att du inte läser den så ofta så tänkte jag att jag testar att skriva här också, kanske större chans att få kontakt med dig. Det gäller en tårt-förfrågan, fast du har skrivit att du inte tar emot beställningar, men jag tänkte att det är värt ett försök iallafall..?!

    Mvh Lovisa
    Min mail: lovisa.erkstam@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Vilka otroligt fina tårtor gör du, Maria!

    SvaraRadera