torsdag 15 oktober 2009

60-års tårta



En tårta som mamma beställde till firandet av en arbetskollega. Jag fick fria händer så det var skoj att prova lite nya färger, för det blir ofta så himla mycket rosa och lila. Jag tyckte de klarröda blommorna blev jätteläckra! Och jag insåg när jag spritsade dekorkanterna, att jag behöver träna mycket mer på det...

Ljusa bottnar
Fylld med vit chokladganache och blåbärsmousse
Spacklad med grädde
Täckt med sugarpaste/marsipan 50/50
Dekorationer i flowerpaste och kristyr




3 kommentarer:

  1. Hej,

    Verkligen jätte fin tårta. Antar att den blev mycket uppskattad. Vad har du använt för utstickare/venier (eller hur det nu stavas) för blommorna?
    mvh Annika

    SvaraRadera
  2. Tack :) Jag har använt bl a dessa: http://butik.gunillawall.se/visa_produkt.asp?id=61&t=Blomform+i+silikon+%2B+utstickare&lang=sv

    Sedan hade jag en annan mindre utstickare till de små blommorna.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tårtor du gör!
    Vad är det du spritsat runt om tårtan med?
    Mvh Ella

    SvaraRadera